woensdag 1 augustus 2012

Kyoto 1/8

Hier nog een berichtje uit Kyoto. Vandaag was het programma om 4 uur afgelopen en gingen we met de bus naar een paar hele mooie tempels. In de bus was het koel maar buiten is het 35/36 graden en de luchtvochtigheid is heel hoog. Maar goed, de tempels zijn mooi. Daarna nog een rondleiding door de oude stad van Kyoto gekregen. Daar lopen veel Geishas rond. Dat zijn dames die mannen gezelschap houden en daarvoor opgeleid worden vanaf hun 15e. Daarna gegeten in een sushi bar. Daar komen alle hapjes langs op een lopende band en die kun je er dan vanaf pakken. De bordjes moet je dan opstapelen en aan het eind tellen ze de bordjes en dat is het aantal wat je hebt gegeten. En het is niet eens duur. Wel allemaal rouwe vis op rijst. Er zitten wel een paar dingen zonder vis tussen en dat is best lekker. We hebben ook bij een ander restaurant gegeten (1e foto) en dat was heel erg lekker. Dus dat valt dan nog weer alles mee. Ik zou zo Nikki en Silke hiernaartoe meenemen want dat lusten ze ook wel. Lisette lust hier trouwens alles wel lijkt me, heel veel vis! 's Ochtends gaan we bij de McDonalds ontbijten (pannekoeken) want om rauw op je maak al vissoep, blubbergelly, rijst en zeewier te eten is niet heel erg aantrekkelijk. Onderweg kwamen we nog een groep kimono-mutsen tegen die waren op vrijgezellen feest. Daar moesten we mee op de foto. Er zit ook een foto bij van een echte Geisha die we onderweg tegenkwamen. Verder alles goed hier. Morgen de laatste dag met een vol programme. Vrijdagochtend heel vroeg op om het vliegtuig weer te halen.